Plný dojmov z nedávno vyriešenej situácie som sa rozhodol, že o nej napíšem. Je to totiž pekný príklad toho, ako sa dajú referencie využiť aj trochu iným spôsobom, ako by vás na prvý pokus mohlo napadnúť.
V sobotu nám prišla dosť nepríjemná referencia na plastové okná (môžete si ju prečítať, aj keď z profilu firmy je už ukrytá). Prvá verzia boli len 2 riadky ostrého textu o zavádzaní a nedokončenej práci. Pravidlom je, že nezverejňujeme referencie, ktoré nie sú podložené konkrétnymi údajmi. Požiadal som teda autorku referencie o doplnenie a stretol som sa s veľmi príjemným a pragmatickým prístupom. Nemala snahu nikomu uškodiť a referenciu by rada upravila, ak by došlo k náprave. Mala však problém, že s firmou už nebola možná takmer žiadna komunikácia.
My sme teda firme skúsili poslať mail, v ktorom sme je vysvetlili o čo sa jedná a že majú možnosť dať celú situáciu do poriadku výmenou za upravenie referencie. Chcel by som naozaj vyzdvihnúť super reakciu firmy Kristián Kurtulík – Variant K+K. Email sme posielali v sobotu a v pondelok bola celá situácia vyriešená. Patrí im uznanie za to, že sa k problému postavili chlapsky a zodpovedne. Verím, že si uvedomili, že dobrú povesť majú len jednu a vyriešenie tejto situácie stojí za jej zachovanie.
V konečnom dôsledku bolo zase niečo zlé na niečo dobré. Verím, že sa zo situácie nepoučil len pán Kurtulík, ale že bude inšpiráciou pre ďalšie firmy. Je to praktický návod, ako sa zachovať, keď sa majster tesár utne. Určite stojí za to držať sa takéhoto prístupu. Aktuálnu referenciu referenciu nájdete tu: Plastové okná a žalúzie. Aj keď nie je ideálna, ukazuje, že ak sa chce, veci sa dajú napraviť.
Som úprimne rád, že to celé dobre dopadlo a dúfam, že je to prvá lastovička, ktorá dokumentuje silu a pozitívny potenciál využitia referecií.
Stalo sa aj Vám niečo podobné? Ako ste postupovali?